Com mirem les imatges. Projecte educatiu a Roca Umbert, Granollers

Com mirem les imatges. Projecte educatiu a l’Espai d’Arts, de Roca Umbert, Granollers.

Secció 1. Explorant la llar: L’objectiu d’aquest exercici és explorar la manera com organitzem i disposem les imatges a l’entorn domèstic. Molt sovint, la naturalitat amb què hi convivim impedeix entendre els mecanismes socials, emocionals i psicològics que utilitzem a l’hora de col·locar-les i mostrar-les. Per què posem certes imatges al rebedor de casa i unes altres a la sala d’estar? Per què no ens agraden les imatges penjades tortes? Com construïm el relat de les nostres vides amb les imatges que despleguem a la llar? Es tractava que els alumnes de primària fessin fotos de les diferents estances de casa seva o cases d’amics i així, fent un pas enrere, poguéssim trobar patrons que ens apropin a una manera comuna d’organitzar la memòria visual. Realitzat per alumnes de tercer de primària de l’escola Ferrer i Guàrdia de Granollers.

Secció 2. Explorant el museu: Una obra d’art sempre és un exercici d’exploració de la realitat que ens envolta: les obres d’art revelen les relacions ocultes de les coses, les que a simple vista no podem veure. Per això, molt sovint, les mirem amb una certa reverència, sobretot quan les contemplem en museus o galeries, uns llocs estranys, amb parets blanques que aïllen les obres del món i que provoquen en l’espectador una actitud que no es dóna quan mirem altres imatges, com les del cinema o la televisió. Al museu, la majoria dels visitants fan coses curioses: no s’apropen gaire a l’obra, guarden un cert silenci, acluquen els ulls, posen les mans a l’esquena, es toquen la barbeta amb expressió atenta… El museu ens obliga a comportar-nos d’una forma diferent a com ho fem en altres llocs. Podem estudiar aquests comportaments per entendre millor la relació que tenim amb les obres d’art quan estan exposades? Just d’això tractem en aquest experiment. Ens hem col·locat com espies a les sales d’exposició del CaixaForum i del MACBA, a Barcelona i el Centre d’Art Reina Sofia, per tal de captar les actituds dels visitants quan observen les obres. En aquest cas, no ens han interessat les obres per elles mateixes, sinó captar la reacció que provoquen en la gent, que és una altra manera de veure l’obra. Realitzat per alumnes de quart d’ESO de l’institut Carles Vallbona de Granollers.

Selecció final d’imatges “Explorant la llar”: Part 1, part 2, part 3, part 4, part 5.

Selecció final d’imatges “Explorant el museu”

Fotografia d’Anna Vila

Introducció al projecte.
Direcció: J. L. Marzo
Coordinació: Laia Casanovas

Esta entrada fue publicada en historias de las imágenes, Imaginación y etiquetada , , , . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s